IN VEILIGE HANDEN

In Veilige Handen

De kinderen zijn bij KVW Wessem in veilige handen. Wij als bestuur vinden het belangrijk dat de kinderen en vrijwilligers in beschermde omgeving mee kunnen gaan met Kinder Vakantie Werk. Daarom volgen wij de protocollen en adviezen van ‘in veilige handen’. Deze is speciaal opgezet voor vrijwillige organisaties.

Wij hebben binnen KVW Wessem een vertrouwenspersoon, namelijk Liza Cox. Indien er vragen opmerkingen of bijzondere zaken zijn kunnen de leiders (vrijwilligers), kinderen en ouders bij haar terecht om het verhaal neer te leggen.

Tevens moeten de meegaande vrijwilligers een document van omgangsregels ondertekenen. Zodat ze ervan bewust zijn, wat wel en niet kan tijdens de uitjes. Tijdens vergaderingen van bestuur en vrijwilligers, zal altijd het thema grensoverschrijdend gedrag besproken worden. Zodat iedereen weer even weet, wat wel geoorloofd is, wat niet en waar we als begeleiding op moeten letten.

Meer en uitgebreidere informatie zal t.z.t. toegevoegd worden op deze pagina.